Technostacja Kraków

https://xploradio.blogspot.com/2013/10/technostacja-krakow.htmlW KRK bywałem już wiele razy - raz na krócej, raz dłużej, ale dopiero teraz, w maju była okazja móc wreszcie posłuchać legendarnych krakowskich piratów. Wielka Brytania ma swój Londyn, Polska ma Kraków - to jeśli chodzi o stolicę stacji nadających piracko...
Chciałem poDXować w Krakowie z legalnymi, dalekimi stacjami FM, ale okazało się, że moje lokum - kamienica na Stradomiu, oferuje do tego bardzo podłe warunki. DXów więc nie było, za to krakowska piracka Technostacja leciała z sygnałem dorównującym koncesjonowanym stacjom miejskim. To dowodzi mocy w antenie!

98,5 to właściwie częstotliwość "należąca" do Rave FM, lecz -  jak widać i słychać - kiedy nie produkują oni własnego programu, udostępniają antenę kolegom z Technostacji (macierzysta 99FM podczas mojego nasłuchu była niestety niedostępna - szum).

Muzyka i klimacik sympatyczny. Jako jedna z niewielu stacji pirackich nadaje mówiąc podczas audycji do słuchaczy - to istotne i wydawałoby się - oczywiste, lecz nie zawsze piraci o tym pamiętają. -Słuchałem ostatnio via stream innego krakowskiego pirata (94,0 Hit?) w którym dwóch "prowadzących" ucięło sobie prywatną pogawędkę na dla nich jedynie ważne tematy, zapominając o tym że ktoś może jednak ich słucha. Ja przy tej pogawędce usnąłem prawie, mimo łupanki na playliście.
Technostacja przypominała mi czasy pirackich stacji w WW i okolicy w latach 2005/6... Nostalgicznym wspomnieniem postanowiłem podzielić się ze stacją, wysyłając smsa na prezentowany w RDS numer kontaktowy.
Mam nadzieję, że kiedyś jeszcze będzie okazja posłuchać krakowskich radionadawaczy.
Bo taka Warszawa żadnego pirata już dawno nie ma... Techno/Rave'owi życzę wytrwałości.

A oto RDS Technostacji na błękitnym wyświetlaczu XDR'a:



4 komentarze :

  1. Dziś w piątek nadaje Rave FM. Odbiór w Bronowicach Małych, jak się dobrze ustawi, na piątkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Halo, jest tu ktoś? Ostatnio byłem samochodem okolicach Krakowa zdziwiła mnie stacja na częstotliwości 98,5Mhz o której nigdy nie słyszałem (sama muzyka bez słów). Dość fajnie grali, więc ją zostawiłem. Dojeżdżając do Suchej Beskidzkiej nagle umilkła całkowicie. Po kilku minutach znów zaczęła grać muzyka klubowa z tej częstotliwości. Dojechałem do domu (Żywiec) i odbiór nadal był niezły. Od razu wystawiłem antenę w tym kierunku i słucham przerywanych audycji tej stacji. Powiem tyle dobra robota - nie wiem z jaką mocą nadaje to radio, ale odbiór w Żywcu na przenośnym sprzęcie dopuszczający, na antenie zewnętrznej + dostateczny (ale bez RDS i przerywane stereo). Dla porównania nadajnik SLR Krzemionki - można złapać słabo Radio Zet Chilli (reszta częstotliwości pokrywa się z czeskimi i słowackimi stacjami), nadajnik koło Kopca RMF Maxx i Radio Wanda - słabo, a tu pirat z Krakowa prawie 100Km i odbiór całkiem dobry.

    OdpowiedzUsuń
  3. oni jeszcze żyją, nawet dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj odbierałem ich w Krośnie :)

    OdpowiedzUsuń